Til 2024 Menu
Livet I Den Nye Pagt 23
af Rick Joyner

Den bøn, som Jesus gav sine disciple at bede, som er blevet bedt af hans disciple i næsten to tusinde år, er for, at hans rige skal komme, og at hans vilje skal ske, på jorden som i himlen. Vi kan være sikre på, at denne bøn vil blive besvaret, og den bliver besvaret i vores tid.

Dette kan vi være sikre på om Guds rige – det vil aldrig skrumpe ind og aldrig stoppe med at vokse. Vi er garanteret dette i Esajas 9:7: "Der vil ingen ende være på hans regerings og fred på Davids trone og over hans rige for at etablere det og opretholde det med ret og retfærdighed fra da af og for evigt. Hærskarers Herres nidkærhed vil fuldføre dette."

Herrens regering er hans rige, men det er mere end en regering. Hans rige er hans domæne, hvor hans autoritet anerkendes og adlydes – hvor hans vilje sker. Hvis vi er hans disciple, vokser hans rige i os, når vi lærer om ham og ser hans herlighed forl at blive som ham. Uanset hvor vi går, bør vi åbenbare hans rige og udvide hans domæne. Dette kan vi være sikre på: menneskets regeringer vil alle ryste og i sidste ende stige ned i støvet, hvorfra det kom, men Guds rige vil aldrig stoppe med at vokse.

Hans rige er i vores midte lige nu og vokser. Ser vi det? Hvis vi gør det, må vi give langt mere af vores opmærksomhed på, hvad Gud gør, end hvad djævelen eller menneskene gør. Det er helt i orden at bruge lidt af vores tid på at lære, hvad der sker i verden, så vi kan bruges til at bære lyset til dem, hvis liv bliver mørkere. Men hvis vi har vores øjne på Herren, skulle vores liv blive stadig lysere og vores håb mere smittende.

Dette er tiden for hans største gerninger. Gå ikke glip af dem! Gå op på hans bjerg og vokse med det. Hvis han ikke vokser i os, er vi på en eller anden måde gået fra livets vej. Gå tilbage til det sted, hvor du gik glip af svinget, find ham, og mist ham aldrig af syne igen.

Biologi lærer, at når noget levende væsen holder op med at vokse, begynder det at dø. En sand Kristi discipel vil ikke holde op med at vokse i ham. Der var mængder af Kristi tilhængere, som troede på ham, og derved blev deres liv beriget og velsignet. Men der var ikke mange disciple. En discipel var meget mere end en tilhænger. Deres liv kredsede om ét fokus – at lære af deres Mester, blive ligesom ham og udføre de gerninger, som han gjorde.

Der er stor fordel ved at være en efterfølger af Jesus, hvis vi tror på hans forsoning for vores frelse. Dette har en evig fordel. Men der er meget mere ved at være discipel. Det er dem, der løber løbet om at være meget mere end hans undersåtter – de søger det "høje kald fra Gud i Kristus Jesus", som apostlen Paulus skrev om i Filipperbrevet 3. Dette er et kald så højt, at denne store apostel , som må være blandt de største kristne missionærer gennem tiderne, antog ikke, at han havde opnået det i slutningen af sit liv!

Jeg tror, det er sandsynligt, at Paulus opnåede dette høje kald i Kristus, men jeg tror også, at han var ærlig, da han ikke antog det endnu. Jeg tror ikke, at dette er åbenbaret for os i dette liv, for løbet er ikke forbi, før vi har holdt ud til enden. Jeg tror også, at dette ikke er åbenbaret for os i dette liv, fordi vi ikke skal være fokuseret på dette, hvis vi er vokset op "i alle ting ind i Kristus", som vi er kaldet til at gøre. Vores fokus vil være på, at Herren opnår den belønning, han fortjener for sit offer. Når vi er blevet fuldt ud modne i Kristus, vil det ikke længere handle om os, men ham.

Kort sagt, når vi virkelig opnår det høje kald, er vi ikke længere så selvcentrerede, at vi overhovedet leder efter det, vi får – men vi er blevet totalt fokuserede på, at Herren modtager den ære, han fortjener. Det er her, vi i sandhed kan sige, som Paulus gjorde i Galaterne 2:20, "Jeg er blevet korsfæstet med Kristus; og det er ikke længere mig, der lever, men Kristus lever i mig."

Til 24
OP